14.4.2021
Mobilné aplikácie i pre e-shopy. Ocenia firmy aj zákazníci
Vplyvom panujúceho koronavírusy došlo k zrýchleniu digitalizácie. Firmy sa snažili dostať sa do online prostredia, v ktorom predaja len rástli. Pozornosť sa upla tiež na mobilné aplikácie. Podľa posledných štatistík práve aplikácia zaberajú viac ako päťdesiat percent všetkého času, ktorý používatelia strávia na internete. Prečo na ne teda nevsadiť?
Predtým boli mobilné aplikácie len pre e-shopy, dnes ich môže mať majiteľ reštaurácie, lekár či ktokoľvek iný z akéhokoľvek odvetvia. Zostaňme však pri e-shopov. Ak zainvestujú do naozaj prehľadné, jednoduché a dizajnovo vyšperkované appky, ocenia to nielen zákazníci.
Rýchla cesta k nákupu
Ľudia si zvykli na to, že všetko funguje veľmi rýchlo. Tomuto svižnejšiemu tempe sa podriadili a očakávajú, že sa mu podriadi úplne všetci a všetko. Rovnako ako nákup potravín chcú mať "naklikaný" vo svojom košíku behom pár minút, dúfajú v niečo podobné aj pri výbere elektroniky alebo oblečenie. S mobilnou aplikáciou ich očakávania splníte.
Tým hlavným benefitom aplikácií je predovšetkým uľahčiť prvého i opakovaného nákupu. V posledných mesiacoch, keď práve aplikácie sú trendom vo svete podnikania, záujem o ne vzrástol práve zo spomínaného dôvodu. V rámci aplikácií zákazník môže nakúpiť bez registrácie alebo prihlásenia, veľakrát aj bez pomoci klávesnice, pretože doručovaciu formuláre mnohé appky vedia samé vyplniť.
V obraze i vo chvíli, keď aplikáciu nepoužívame
Ak ako firma alebo e-shop premýšľate nad tým, ako svojich zákazníkov udržať pri tele aj vo chvíli, keď zrovna nehádže tovar do virtuálneho košíka, čo im o sebe dávať vedieť pomocou užitočných notifikácií? Aj keď sa takzvané notifikácia môžu javiť ako otravné, nie každému sa tak zdajú. Informácie o novom tovare, zľavových akciách, doprave zdarma alebo o podobných akciách ocenia vedieť a poznať každý nákupné maniak. Prečo je teda rozosielať e-mailom, keď môžu pristáť priamo na displeji mobilného telefónu?